مصاحبه آرشیو خبر ها
خداحافظی آنیلی با تیم یوونتوس

خداحافظی آنیلی با تیم یوونتوس

آندره آ آنیلی دستاوردهای یوونتوس در دوران تصدی خود را فهرست کرد و در آخرین سخنرانی خود به عنوان رئیس بانوی پیر از سوپرلیگ دفاع کرد.

 

سخنرانی آنیلی جلسه هیئت مدیره امروز در تورین را آغاز کرد. او و اعضای قبلی هیئت مدیره، از جمله مائوریتزیو آریوابنه و پاول ندود، در 28 نوامبر استعفا داده بودند.

 

اول از همه، می‌خواهم به کاپیتان‌های یوونتوس که اخیراً از دست دادیم، کاستانو و ویالی، یاد کنم. آنیلی گفت: از شما می خواهم یک دقیقه سکوت کنید.

 

نمی توانم احساساتم را پنهان کنم، فصلی از تاریخ یوونتوس امروز به پایان می رسد.

 

آنیلی در کنار غول های لالیگا، رئال مادرید و بارسلونا که هنوز به طور رسمی بخشی از این رقابت ها هستند، یکی از معماران سوپرلیگ جدایی طلب در سال 2021 بود. بیشتر صحبت های او بر وضعیت فعلی فوتبال و دلایل ضروری بودن سوپرلیگ متمرکز بود.

 

تفاوت‌ها روز به روز آشکارتر می‌شوند. به عنوان یک عضو یوفا و رئیس ECA، تجزیه و تحلیل واضح بود. این سیستم پایدار نبود و باشگاه ها تنها کسانی بودند که ریسک می کردند. نارضایتی طرفداران وجود داشت و ما اغلب به دلیل برجسته کردن این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته‌ایم، که برای کسانی که سطح متوسط را مدیریت می‌کنند نیز واضح است.

 

پیشنهاد ما ایجاد اکوسیستمی برای لیگ های پیشرو اروپایی بود تا ثبات را افزایش دهد و تعادل بین مسابقات ملی و اروپایی را حفظ کند.

 

سری آ از زمانی که تقریباً 100 سال پیش به یک لیگ منحصربه‌فرد تبدیل شد، تنها 68 تیم داشته است. این سیستمی است که بر اساس رقابت ورزشی برای همه باز است. یوفا و ECA آن را در سال 2019 پیشنهاد کردند، پس نیازی نیست به یاد بیاورم چه اتفاقی افتاده است. کووید وجود داشت و من نمی‌خواهم آن قسمت را لمس کنم.

 

رگولاتورهای فعلی نمی خواهند در مورد مشکلات فوتبال بشنوند. آنها در موقعیت انحصاری قرار دارند و امیدوارم دادگاه اروپا موقعیت مسلط یوفا را به رسمیت بشناسد.

 

آنیلی در ادامه سخنان خود دستاوردهای باشگاه در دوران تصدی خود را برشمرد. تیم بزرگسالان 19 جام را به دست آورد، تیم زنان در سال 2017 تأسیس شد و تا کنون پنج عنوان متوالی سری A را در کنار سایر جام ها کسب کرده است.

 

آنیلی همچنین تمامی نزدیک ترین همکاران خود از جمله فابیو پاراتیچی و بپه ماروتا و تمامی مربیانی را که در دوران تصدی خود به خدمت گرفته بود نام برد: آنتونیو کونته، ماسیمیلیانو آلگری، مائوریتزیو ساری و آندره آ پیرلو.

 

او همچنین فاش کرد که با توافق پسر عموی خود جان الکان، از عضویت در هیئت مدیره Exor کناره گیری خواهد کرد.

 

جانلوکا فررو امروز رسما به عنوان رئیس باشگاه یوونتوس تایید شد. مائوریتزیو اسکاناوینو، جانشین مائوریتزیو آریوابنه، مدیر یوونتوس شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: